Skip to main content

Wirtualne biuro a urząd skarbowy – co należy wiedzieć?

04
kwi, 2021
Wirtualne biuro to najtańszy sposób na prowadzenie działalności gospodarczej. Możliwość wynajęcia prestiżowego adresu do rejestracji w atrakcyjnej cenie oraz szereg dodatkowych usług umożliwia prowadzenie znacznie taniej niż w przypadku tradycyjnego wynajmu lokalu biurowego. Biuro wirtualne oferuje adres do rejestracji firmy, korespondencji i celów marketingowych, a także obsługę korespondencji firmowej, usługi księgowe, doradztwo podatkowe, obsługę prawną oraz pomoc w rejestracji spółki. Dzięki nowoczesnemu rozwiązaniu wiele osób może zrealizować swoje marzenie o prowadzeniu własnej firmy. Wirtualne biuro Warszawa to najlepsza oferta dla początkujących przedsiębiorców, startupów, freelancerów, a także spółek handlowych, cywilnych, komandytowych, akcyjnych i spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. Zastanawiasz się ile kosztuje wirtualne biuro? Korzystna oferta e-biura sprawia, że innowacyjne usługi cieszą się coraz większą popularnością. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak jak wygląda kwestia wirtualne biuro a urząd skarbowy, a także obawia się problemów podczas rejestracji działalności gospodarczej oraz negatywnego wyniku kontroli skarbowej. Przed podjęciem decyzji o założeniu firmy pod wirtualnym adresem warto sprawdzić, co mówią przepisy.

Legalność wirtualnego biura

Zastanawiasz się czy wirtualne biuro jest legalne? Podstawową kwestią dotyczącą rejestracji działalności gospodarczej w wirtualnym biurze jest legalność takiego rozwiązania. Biura wirtualne funkcjonują z powodzeniem na całym świecie od prawie 30 lat, a z roku na rok coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na obniżenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dzięki nowoczesnym usługom. W Polsce również wirtualne biuro cieszy się coraz większą popularnością, zwłaszcza od czasu wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 2014. Zgodnie z orzecznictwem NSA przedsiębiorca może legalnie prowadzić działalność gospodarczą pod wirtualnym adresem, co potwierdza, że rejestracja firmy w wirtualnym biurze jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Warto jednak wiedzieć, że urząd skarbowy wymaga, aby pod wskazanym adresem do rejestracji faktycznie prowadzono działalność gospodarczą. Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorca zobowiązany jest do wykonywania działań firmowych pod adresem siedziby. Zapis ten ma na celu uniknięcie rejestracji firmy pod adresem, w którym nie może być prowadzona działalność gospodarcza jak: lokal do generalnego remontu, opuszczone magazyny czy działki budowlane. Wybierając wirtualne biuro w Warszawie zyskujesz pewność, że pod wskazanym adresem faktycznie funkcjonuje lokal biurowy oraz wirtualny sekretariat. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak nad kwestią wirtualne biuro kontrola urzędu skarbowego. Czy urzędnicy kontrolują firmy zarejestrowane pod wirtualnym adresem?

Jak wygląda kontrola wirtualnego biura?

Wirtualne biuro a miejsce prowadzenia działalności to temat często poruszany na spotkaniach przedsiębiorców. Rejestracja działalności gospodarczej wiąże się z możliwością kontroli skarbowej. Dla wielu przedsiębiorców jest to bardzo stresujące, dlatego wiele osób zastanawia się jak przebiega kontrola skarbowa w wirtualnym biurze. Okazuje się, że kontrola firmy zarejestrowanej pod wirtualnym adresem nie różni się od tej prowadzonej w tradycyjnym lokalu biurowym czy usługowym. Urzędnicy mają na celu sprawdzenie czy pod wskazanym adresem faktycznie prowadzona jest działalność gospodarcza, co jest związane z uniemożliwieniem wyłudzeń VAT poprzez zakładanie fikcyjnych firm. Wirtualne biuro, a kontrola skarbowa nie jest zatem problemem dla przedsiębiorców korzystających z wirtualnego adresu do rejestracji. Zazwyczaj urzędnicy zapowiadają kontrolę wysyłając pismo pod wskazany adres, dzięki czemu przedsiębiorca może przygotować się do wizyty, gromadząc niezbędne dokumenty. Pracownicy urzędu skarbowego najczęściej sprawdzają, czy pod adresem siedziby możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej, a także tytuł prawny umożliwiający korzystanie z danego lokalu jak: akt własności czy umowa najmu. W przypadku korzystania z wirtualnego adresu wystarczy przedstawić umowę zawartą z e-biurem. W przypadku spółek akcyjnych czy spółek z o.o. urzędnicy sprawdzają również czy pod adresem siedziby możliwa jest obsługa korespondencji firmowej. Wybierając biuro wirtualne w Warszawie możesz skorzystać z usług wirtualnego sekretariatu czyli pełnej obsługi korespondencji, dlatego nie musisz obawiać się problemów podczas kontroli skarbowej. W przypadku niezapowiedzianej wizyty pracowników urzędu skarbowego, otrzymasz wezwanie do osobistego stawiennictwa. Podczas wizyty, urzędnik będzie chciał uzyskać potwierdzenie faktycznego prowadzenia działalności gospodarczej oraz sprawdzić dokumenty potwierdzające możliwość korzystania z lokalu wskazanego podczas rejestracji działalności gospodarczej. Wybierając wirtualne biuro Warszawa nie musisz obawiać się kontroli skarbowej, ponieważ nasza działalność jest zgodna z prawem, a nasi specjaliści z zakresu prawa podatkowego i administracyjnego wspierają przedsiębiorców na każdym etapie prowadzenia przedsiębiorstwa.
Ambasador

Popular Articles

Czym jest status uchodźcy?

Prawo międzynarodowe umożliwia osobom uciekającym przed wojną, prześladowania…

Czy obcokrajowiec może założyć firmę w wirtualnym biurze?

Wirtualne biuro cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. R…

Karta Polaka – czym jest i kto może otrzymać?

Karta Polaka jest dokumentem potwierdzającym przynależność do Narodu Polskieg…